Saturday, July 3, 2010

Jika Anda Ingin Menjana Pendapatan di Internet Belajarlah Buat Blog Sendiri

Ini adalah satu cetusan yang tidak dapat dinafikan oleh sesiapa. Ada guru yang menyuruh kita membeli produk di Internet kita beli, kerana kita ada duit. Disamping itu,kita juga ada kemampuan untuk berurusan di dalam proses pembelian sehingga berjaya mendownload produk tersebut. Kalau tanpa ilmu itu ,kita rasa curiga dan takut andai kata produk tersebut tidak berjaya untuk di download di komputer anda. Duit habis produk tak dapat. Sebenarnya, perkara tersebut tak perlu bimbang lagi, kerana berjuta-juta manusia sudah pun memulakan perniagaan mereka sejak sekian lama dulu lagi, dan pembayaran di internet sudah menjadi lumrah dan sudah menjadi kebiasaan di kalangan pengguna di internet. Kebanyakan orang kita di Malaysia masih lagi takut-takut untuk memulakan perniagaan di internet. Puncanya adalah kerana kebanyakan kita kurang di dalam pengetahuan ini.
Cuba renung kembali bagaimana jutawan internet menjual produk mereka kepada pengguna. Bagaimana mereka datang bertemu anda. Jelas sekali sumber yang paling tepat ialah website sendiri. Mereka menyampaikan produk mereka melalui website sendiri kepada pengguna. Produk boleh dalam berbagai-bagai dan kebiasaannya adalah produk informasi digital seperti cara membina website, blog, web templates, membina template photoshop dan banyak lagi produk yang boleh direka untuk di sampaikan kepada pengguna. Bagi mereka yang benar-benar ingin belajar tentang sesuatu info tersebut mereka akan membelinya. Lebih-lebih lagi produk digital internet di dapati harganya lebih murah, dan boleh di dapati secara segera, melalui pakej download.
Tulisan saya sekali  fokusnya adalah membina laman web sendiri. Sungguh pun perlu ada faktor-faktor lain untuk benar-benar berjaya di dalam bisnes internet, website sendiri adalah keperluan yang paling asas yang perlu dimiliki. Bagi memiliki website sendiri anda perlu menyewa web hosting di internet, dan hosting ini adalah ibarat se bidang tanah yang akan digunakan untuk menjalankan perniagaan. Selain daripada itu anda juga perlu membeli satu domain name sebagai satu perantaraan media untuk berhubung dengan pengguna lain di internet. Domain name ini adalah umpama alamat rumah yang di sewa di internet. Di sanalah anda membina gerai menyedia produk kepada pelanggan dan jika produk anda adalah sesuai dengan mereka, yang pasti mereka akan membelinya. Jika anda berminat untuk membina website sendiri, anda boleh melayari website berikut untuk mendapat maklumat tentang web hosting dan juga domain name.Info yang berkaitan dengan internet hosting dan juga domain name dijelas dengan lebih  terperinci.di laman profithoster. Anda boleh memilih mana-mana pakej yang sesuai dengan kemampuan anda. Jika anda berminat boleh memberi pandangan melalui komen yang disediakan.

No comments:

Post a Comment