Friday, June 18, 2010

Adakah Keyword Quality Menjadi Sasaran Website Publisher?

Iklan Ads yang terdapat pada Website Publisher(Pemilik Laman Web) , jika terdapat klik, akan dibayar bergantung kepada "keyword quality" yang dipilih oleh publisher berkenaan. Jadi amat penting, jika anda adalah salah seorang yang menyertai Program Google Adsense, melihat kepada pemilihan "keyword popularity" yang bermutu. Bagaimanakah anda hendak membezakan samada keyword itu  adalah bermutu atau tidak? Secara amnya bagi menentukan keyword itu bermutu atau tidak, anda perlu menyemak keyword popularity (katakunci yang popular) itu di Google Search: http://www.google.com/. Sebagai contoh, katakan anda ingin menulis tajuk artikel "Bisnes Internet Yang Sesuai Untuk Newbies". Semak keyword, katakan "bisnes internet", adakah keyword ini menjadi sasaran kepada pengunjung-pengunjung di internet?
Lihat setelah menaip keyword berkenaan pada Google Search, adakah terdapat banyak iklan Ads Google di sebelah kanan laman web berkenaan. Jika ada, memang jelas bahawa terdapat pengunjung le laman berkenaan setelah menaip  "internet bisnes". Biasanya pengggunaan keyword ini mempunyai nilai di sisi Google. Jika anda berlanggan dengan Google Adword, anda boleh mengetahui harga estimate kepada keyword berkenaan.
Selain daripada itu penggunaan keyword yang bermutu juga dapat membantu laman web anda berada pada kedudukan yang terbaik di Google Search Engine. Anda mesti ingat bahawa kedudukan ranking yang terbaik dapat meraih pendapatan internet yang tinggi, kerana di sana terdapat ramai pengunjung yang mencari "niche marketing" yang berkaitan dengan 'bisnes internet'.
Saya harap melalui artikel yang ringkas ini akan dapat membantu anda mencari "profitable niche" yang sesuai dengan produk yang ingin anda pasarkan, atau paling tidak menerima pengunjung yang ingin mencari maklumat yang berkaitan dengan 'bisnes internet' anda.
Untuk makluman anda pada muka surat ini terdapat perkataan yang telah di highlight di dalam Bahasa Malaysia dan juga di dalam Bahasa Inggeris. Mengapakah saya meletakkan "profitable niche" bukan menulis "niche yang bermutu tinggi"? Ingin  komen dari anda!

No comments:

Post a Comment