Thursday, June 3, 2010

Ada Penulis Blog Yang Tidak Menyertai Program Adsense!

Mengambil bahagian di dalam bisnes internet Program Adsense adalah sangat sesuai terutama sekali bagi mereka yang berminat di dalam penulisan di internet. Sambil menulis dan pada ketika yang sama mereka menjana pendapatan. Bunyinya agak pelik juga. Tanpa menjual apa-apa mereka sudah meraih duit di internet. Kalau ada orang mampu , mengapakah  tidak anda?  Mari kita  menyertai program Adsense, sebagai langkah pertama untuk memulakan perniagaan di internet.
Untuk menyertai program ini anda mesti membuka akaun email di Google Gmail. Selepas itu sebagai satu medan untuk menulis, anda dikehendakki pula membuka akaun blog percuma di http://www.blogspot.com/ Membuka akaun blog percuma ini adalah sesuai bagi newbies(the beginners) kerana selok belok bagaimana mengendalikan web ditunjukkan di sini. Teknik dan kaedah mengupload imej, menggunakan widget, meletakkan kod html dan sebagainya mudah difahami, dan boleh membantu anda nanti apabila anda berminat dan mampu untuk menggunakan website berbayar.
Setelah anda membina blog dan dapat menulis beberapa artikel(sekurang-kurang tiga artikel) berkaitan dengan 'niche' tertentu, maka bolehlah anda membuat pendaftaran di laman web Google Adsense untuk mendapatkan kod Adsense. Kod Adsense ini akan anda 'copy dan paste' pada laman blog yang anda bina. Untuk pendaftaran Adsense anda boleh guna laman web ini GoogleAdsense. Walau bagaimana pun sebagai langkah pertama adalah lebih baik anda membaca segala perkara yang berkaitan dengan 'term and service' agar program adsense dapat berjalan dengan baik dan tidak ditolak oleh Google nanti. Bagaimana response anda tentang program ini! Sila beri sedikit komen tentang program ini.

No comments:

Post a Comment